All Categories
Featured
Table of Contents
Samenwerkende professionals zoeken naar manieren waarop het beste antwoord kan worden gegeven op de vraag (Zorgverlening Waasmunster). Goede onderlinge communicatie, coördinatie en een passende organisatie van het werk zijn daarbij onontbeerlijk. Zorgverlening Elversele - Thuisverpleging Mariakerke. In dit hoofdstuk worden daarbij onderscheiden: -- Zorgcoördinatie rond individuele patiënten met aandacht voor uitwisselen, zorgcoördinatie/casemanagement, zorgteams, georganiseerd overleg op afroep en hometeams -- Zorgontwikkeling rond specifieke doelgroepen/thema’s met aandacht voor werkafspraken, themabespreking en projectmatige aanpak -- Coördinatie en sturing van het samenwerkingsverband met aandacht voor trekkers, portefeuillehouders, stuurgroep, manager, coördinatieoverleg, taakdelegatie en interne procedures en spelregels Al deze mogelijke communicatie- en coördinatievormen passeren de revue, voorzien van aandachtspunten en tips om de keuze van samenwerkende zorgverleners voor de best passende vorm te vergemakkelijken (Zorgverlening Lebbeke).
Informatie, verschillende deskundigheden en interventies worden gebundeld en waar nodig onderling verbonden. Zorgcoördinatie staat in principe los van het type samenwerkingsverband. Als de vraag van de patiënt daartoe aanlei ding geeft, zullen zorgverleners elkaar moeten vinden, binnen en ook buiten de eerste lijn - Zorgverlening Buggenhout. Dat kan op meerdere ma nieren, die naast elkaar kunnen voorkomen. Zorgverlening Branst (Thuisverpleging Windham).
Het kan gaan om uitwisselen van infor matie, maar ook om van gedachten wisselen, zoeken naar antwoorden op vragen en strategie bepalen. Bij gezamenlijke huisvesting is dit, door relatief korte lijnen, eenvoudig te realiseren - Zorgverlening in de thuiszorg. Men loopt gemakkelijk bij elkaar binnen, geeft briefjes door via de postbakjes of komt elkaar bij de koffie tegen.
Samenwerking krijgt zo vorm op een laagdrempelige en efficiënte manier, naast regulier patiëntenoverleg - Wat is 1e 2e en 3e lijnszorg? (Thuisverpleging Windham). Patiënten profiteren hier ook van: ze weten waar ze aan toe zijn, krijgen snel antwoord op vragen of voelen zich gerust door de wetenschap dat collegazorgverleners zijn geraadpleegd (Wat vind je van onze zorgverlening?). Voor patiëntgericht overleg met collega-zorgverleners die elders praktijk houden, is de telefoon een handig hulpmid del.
Dat vraagt om een goede sociale kaart inclusief bereikbaarheidsgegevens (bv. via aparte overleglijn), minimaal op wijk- of buurtniveau. Zodat een efficiënt antwoord mogelijk is op de vragen: wie is voor wat wanneer waar het best te bereiken? De ROS beschikt over goede voorbeelden van werkbare sociale kaarten. Het is makkelijker om een bestaand ontwerp op maat te maken dan zelf het wiel uit te vinden. Zorgverlening Sint-Pauwels.
Als twee (of meer) beroepsgroepen patiëntgericht overleg hebben, is wel organisatie nodig: een (vast) tijdstip en afspraken over de aanpak van het overleg. Alle recent verwezen patiënten kunnen de revue passeren en/of patiënten over wie vragen zijn. Palliatieve zorg Sint-Gillis-Waas. Dit kan leiden tot het maken van afspraken over wie wat doet, nakomen van en toezien op die afspraken en nagaan of de geboden zorg adequaat is.
Kies voor zorgverlening van Thuisverpleging Bornem (Klein Brabant)Latest Posts
Auto Opkoper Amersfoort
Auto Opkoper Waasland
Thermae 2000 Valkenburg Badkleding